Sosyal Medya Fenomeni

Sosyal Medya Fenomeni

 

On yıl önce, sosyal medya neredeyse bilinmiyordu. Bugün, hemen hemen tüm büyük şirketler ve birçok küçük işletme sosyal medya varlıklarına yatırım yapıyor. Çoğu Facebook veya Twitter'da kurumsal bir sayfa oluşturur. Ardından, kullanıcılarla etkileşimde bulunmak ve hayran kitlelerini artırmak için para harcamak için saatler harcıyorlar. Bu şirketler içerik yayınlar, yorumları izler ve kampanyalarının sonuçlarını ölçer. Nisan 2014 itibarıyla Facebook'un 750 milyondan fazla aktif kullanıcısı bulunmaktadır. YouTube günde 3 milyar görüntüleme alıyor. Google+ ve LinkedIn'in her birinin 100 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı var.

Popülerliğine rağmen, sosyal medya tehlikeleri olmadan değildir. İnterneti kimlik avı, kötü amaçlı yazılım ve diğer virüslere karşı savunmasız hale getirdiği için yaygın kullanımı endişe için önemli bir nedendir. Sosyal medya sitelerinin bireysel sesleri yükseltme yetenekleriyle birlikte bilgi ve yanlış bilgi yayabilmesi ciddi sorunlara yol açabilir. Paylaştığınız bilgilerin kaynağını bildiğinizden emin olmak için uyanık olun ve başkaları tarafından yayınlanan makaleleri ve videoları okuyun.

Sosyal medya iletişim biçimimizi değiştiriyor. Milyonlarca insana ses verir ve görüşlerini ve deneyimlerini paylaşmalarını sağlar. Dezavantajı, bu sitelerin gerçek olarak gizlenmiş yanlış bilgileri yayabilmesi ve bireylerin ve grupların inançlarını değiştirebilmesidir. Amerika Birleşik Devletleri'nde hem Hillary Clinton hem de Donald Trump'ın sosyal medya varlığı güçlüydü, ancak seçimleri kaybettikten sonra faaliyetlerini azalttı. Öte yandan, Donald Trump çok geniş ve aktif bir sosyal medya varlığını sürdürmeye devam etti.