Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal medya pazarlaması, bir ürün veya hizmeti tanıtmak için web sitelerinin ve sosyal medya platformlarının kullanılmasını içerir. Dijital ve e-pazarlama hala akademik alana hakim olsa da, sosyal medya popüler bir araştırma ve uygulama alanı haline geliyor. Onu bu kadar etkili kılan şeylere daha yakından bakalım. Sadece bu platformların popülaritesi değil, aynı zamanda bu sitelerin kullanım kolaylığı ve etkinliği. Çevrimiçi satışlarınızı artırmak ve markanızın imajını geliştirmek istiyorsanız, bu ipuçlarını deneyin!
Hızlı bir Google araması size sektörünüzdeki rakiplerin bir listesini verecektir. Rakipleriniz belirli sosyal kanalları kullanıyorsa veya belirli sektör terimlerini kullanıyorsa kampanyalarını kontrol edebilir ve çalışıp çalışmadıklarını görebilirsiniz. Kampanya kopya veya değil, karar ne olursa olsun, onlardan öğrenmek ve strateji sizin kendi uyum olmalıdır. Rakiplerinizin hangi sosyal ağları kullandığını ve hangilerinin onlardan daha iyi performans gösterdiğini bilmek önemlidir.
Potansiyel müşterilerin listesini topladıktan sonra, takipçilerinizin markanızla bağlantı kurmak istemesini sağlayacak içerik ve promosyonlar oluşturabilirsiniz. Sadık bir takip oluşturmak için sosyal medya kullanıyorsanız bu özellikle önemlidir. Bunun için içerik oluşturmanın büyük bir kitleyi çekmesi veya takipçi sayınızı veya katılım oranınızı artırması olası değildir. Kitlenizi meşgul etmenin yanı sıra, sosyal medya pazarlaması da işletmenizin daha hızlı büyümesine yardımcı olur; bu da potansiyel müşterileri çekmek istiyorsanız çok önemlidir.