Sosyal Medya Takvimi
Bir sosyal medya takvimi oluşturmak, sosyal medya içeriğinizi daha iyi yönetmenize yardımcı olabilir. İşletmenizin büyüklüğüne bağlı olarak aylık bir program oluşturabilir veya haftalık bir program kullanabilirsiniz. Çalışan sayısından bağımsız olarak, çalışmanızı düzenli ve tutarlı bir şekilde organize etmek önemlidir. Basit ve etkili bir takvim, gönderi programınızın üstünde kalmanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, lansman partisi veya etkinlik gibi daha büyük etkinlikler için daha ayrıntılı bir plan da oluşturmak isteyeceksiniz.
Sosyal medya takviminizi oluştururken, içeriğinizin çoğunluğunun bilgilendirici olması gerektiğini unutmayın. Karışım nişinize ve markanıza bağlı olarak değişse de, genel bir kural, yayınlarınızın üçte ikisini bilgilendirici ve dörtte üçünü tanıtım amaçlı yapmaktır. Sosyal medya hesaplarınız üzerinde çok fazla reklam içeriği nakil önlemek, ya da takipçi soğuması riski var. Bunun yerine, sosyal medya takviminizin satışlara göre katılımı ön planda tuttuğundan ve yayınlarınızın kitleniz için ilginç ve yararlı olduğundan emin olun.
Sosyal medya varlığınızı en üst düzeye çıkarmak için, son dakika değişikliklerini barındıracak kadar esnek bir sosyal medya takvimi ayarlamanız gerekir. Bu, beklenmedik olaylara yer bırakırken gönderilerinizin zamanlamasını planlamanıza yardımcı olur. Sosyal medya, bir takvim sadece içerik olarak yararlı olabilir, o yüzden mümkün olduğunca sık içerik eklemek için unutma. Yeni bilgiler eklemek, sosyal medya varlığınızın üstünde kalmanın en iyi yoludur.